مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 17:162020-04-12سياسي

بارندگی به 2 اثر تاریخی یزد خسارت زد


مسجد جامع فهرج یزد از سوی نیروهای امانی میراث فرهنگی مرمت شد و مادر چاه قنات زارچ نیز از سوی شورای قنات استان در حال لایروبی است.

علی اصغر صمدیانی با بیان اینکه تاکنون گزارش دیگری از خسارت بارندگی به بناهای تاریخی استان دریافت نشد، افزود: مردم در صورت مشاهده تخریب و خسارت بارندگی به بناها و بافت های تاریخی، آن را به معاونت میراث فرهنگی گزارش کنند تا از تخریب بیش از حد آنها در پی بارش های بعدی جلوگیری شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیکشنبه شب روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان تخریب به دلیل گرفتگی ناودان بناهاست اظهار کرد: با وزش بادهای بهاری امکان گرفتگی ناودان ها وجود دارد، به همین منظور ساکنان بافت های تاریخی یزد و شهرستان ها مرتب پشت بام ها را پایش کنند و از باز بودن آن ها مطمئن شوند.

از مسجد جامع فهرج که در بخش مرکزی یزد قرار دارد به عنوان قدیمی ترین مسجد استان یاد می شود که در ‎ 30 کیلومتری شرق شهر یزد در روستایی به همین نام قرار دارد و مصالح عمده بنای آن خشت و گل است و تاریخ بنای آن به نیمه دوم قرن اول هجری قمری نسبت داده می شود.

ستون های این مسجد قطور ، پوشش تاق آن گهواره ای و مناره مسجد از گِل ساخته شده که مربوط به دوره های بعد از اسلام است که در تاریخ معماری اسلامی ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارندگی به 2 اثر تاریخی یزد خسارت زد

بارندگی به 2 اثر تاریخی یزد خسارت زد