مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 15:552020-04-12اقتصادي

21میلیارد برای مبارزه با آفات کشاورزی درسیستان وبلوچستان هزینه شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی اظهار داشت: هم اینک مبارزه با ملخ صحرایی در 13 شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان و بیماری زرنگ زرد در پنج شهرستان شمال استان در حال انجام است.

وی افزود: 24 هزار و 260 هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان از پنجم آبان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده که 10 هزار و 902 هکتار از این سطح علیه ملخ بالدار و 13 هزار و 358 هکتار علیه پوره ملخ بوده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک مبارزه با ملخ صحرایی در 13 شهرستان جنوبی استان توسط 44 تیم دیده بانی و 30 تیم مقابله در حال انجام است.

طوقی تصریح کرد: 10 تن سم تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان مصرف شده است.

وی با اشاره به بیماری زنگ زرد غلات در سیستان گفت: آفت زنگ زرد از جمله بیماری های محصولات غله است که در مواقعی که مزرعه دارای رطوبت بالا باشد، شرایط برای شیوع آن مساعد می شود و در روزهایی که بارش ها در منطقه روند افزایشی داشته احتمال شیوع آن نیز قوت گرفته است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: علائم این بیماری به صورت بروز جوش های زرد یا نارنجی کم رنگ به صورت ردیفی و موازی با برگ ها روی سط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21میلیارد برای مبارزه با آفات کشاورزی درسیستان وبلوچستان هزینه شد

21میلیارد برای مبارزه با آفات کشاورزی درسیستان وبلوچستان هزینه شد