مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 03:302020-04-10اجتماعي

کرونا ارتعاشات زمین را کاهش می دهد / تجربه ای جدید برای لرزه نگاران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، پرواز هایی که کمتر شده، قطار هایی که حرکت نمی کنند، ساعات شلوغی که از بین رفته و دنیایی که به شدت با دنیای قبل از شیوع کرونا، - با وجود همه گیری ویروس کرونا در جهان فعالیت های انسانی روی زمین کمتر شده و به همین علت ارتعاشات زمین نیز کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، پرواز هایی که کمتر شده، قطار هایی که حرکت نمی کنند، ساعات شلوغی که از بین رفته و دنیایی که به شدت با دنیای قبل از شیوع کرونا، به ویژه در شهرها، متفاوت است.

بر اساس گزارش های زلزله شناسی کاهش تردد و فعالیت های انسانی باعث کمتر شدن حرکت زمین شده است و این سیاره در حال ایستادن است.

توماس لکوک، زمین شناس و زلزله شناس رصدخانه سلطنتی بلژیک متذکر شد که بروکسل، کاهش 30 تا 50 درصدی سر و صدا های لرزه ای را از زمان شروع کاهش فعالیت های انسانی تجربه می کند.

اطلاعات جمع آوری شده توسط زلزله شناسان دقیق تر شده و قادرند حتی کوچکترین لرزه ها را نیز ثبت کنند و این واقعیت قابل توجه است که امروزه بسیاری از ابزار های علمی مورد استفاده در نزدیکی مراکز شهر هستند.

داده های لرزه نگاری در ایستگاه های دور از تمدن های انسانی تغییرات کمتری را در سیگنال های دریافتی نشان دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا ارتعاشات زمین را کاهش می دهد / تجربه ای جدید برای لرزه نگاران

کرونا ارتعاشات زمین را کاهش می دهد / تجربه ای جدید برای لرزه نگاران