مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 11:062020-04-09سياسي

نیمه شعبان متفاوت با شیوع کرونا جشن ها مجازی برگزار شد


خبرگزاری مهر، گروه استان ها، عصمت اسماعیلی: اعیاد شعبانیه و ولادت های مبارک ائمه اطهار، ایامی که برای ما مسلمانان و شیعیان مبارک شمرده می شود و با بهره گیری بیشتر از این روزها سعی می کنیم تا این ماه را با آمادگی و تمرین هرچه بیشتر به استقبال یک ماه بندگی خدا در ماه ضیافت الهی برویم.

پانزدهم ماه شعبان همزمان با میلاد مسعود و مبارک امام زمان، مهدی موعود (عج) از بزرگترین و مهمترین اعیاد شیعیان است و آیین ها و برنامه های ویژه ای هر ساله با حضور دلدادگان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت و منتظران امام عصر (عج) برگزار می شود.

نیمه شعبان در فرهنگ نامه ها و متون کهن، شب برات نامیده شده و این بدان سبب است که بنا به روایات، خداوند در این شب برات آزادی از دوزخ را به بندگان خود می بخشد.

در این متون آمده که هر کس در شب برات عبادت کند و نیکی به جای آورد، از دوزخ رهایی خواهد یافت یا این طور نوشته شده که در شب برات که شب پانزدهم شعبان است ملائکه به حکم الهی حساب عمر و تقسیم رزق می کنند.

همه ساله در سالروز میلاد خجسته منجی عالم بشریت، در هر کوچه و خیابان شهر توزیع شربت، شیرینی برپا بود، و دل های کوچک و بزرگ هر خانواده ای را به سمت بیرون از خانه و تماشای منظره هایی از شادی و پایکوبی پرواز می داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمه شعبان متفاوت با شیوع کرونا جشن ها مجازی برگزار شد

نیمه شعبان متفاوت با شیوع کرونا جشن ها مجازی برگزار شد