مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 11:352020-04-08اقتصادي

سبک جدید ناسا برای شکار سیاره های فراخورشیدی


تلسکوپ فضایی WFIRST متعلق به ناسا یک روش جدید به نام میکرو لنز را به روش های شناسایی سیاره های فراخورشیدی اضافه خواهد کرد.

- تلسکوپ فضایی "WFIRST" متعلق به ناسا یک روش جدید به نام "میکرو لنز" را به روش های شناسایی سیاره های فراخورشیدی اضافه خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، ناسا در حال توسعه ابزار جدیدی برای یافتن سیاره های فراخورشیدی دور دست به نام تلسکوپ بررسی مادون قرمز میدان عریض یا WFIRST است که از روش جدید میکرولنزینگ(microlensing) استفاده می کند.

این تلسکوپ نه تنها سیاره های فراخورشیدی دور و کوچک را کشف می کند، بلکه انواع گسترده ای از اجرام کیهانی مانند کوتوله های قهوه ای و سیاه چاله ها را نیز در بر می گیرد.

بسیاری از ابزارهایی که برای ردیابی و مطالعه سیاره های فراخورشیدی استفاده می شوند، مانند ماهواره جستجوی سیاره های فراخورشیدی ناسا موسوم به تس (TESS)، با روشی موسوم به ترانزیت یا انتقال کار می کنند.

این روش، فرآیندی است که براساس آن، تلسکوپ ها به ستارگان دوردست خیره می شوند و به دنبال کاهش درخشندگی دوره ای آنها هستند تا حضور یک سیاره در حال عبور را میان تلسکوپ و ستاره اثبات کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبک جدید ناسا برای شکار سیاره های فراخورشیدی

سبک جدید ناسا برای شکار سیاره های فراخورشیدی