مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 13:052020-04-07اقتصادي

فاصله گذاری اجتماعی نفسی تازه برای گیاهان کوهی کرونافریادرس طبیعت


دریافت 17 MB خبرگزاری مهر، گروه استان ها-پژمان امیدی: هر ساله با فرارسیدن بهار و آغاز شکوه رویش طبیعت، پای دلالان نیز به غنیمت های بسیار دنا باز می شود تا گیاهان کوهی کهگیلویه و بویراحمد که از گذشته بر سفره این مردمان جای داشته است، در بازارهای دیگر استان ها به فروش برسد.

خریدوفروش این گیاهان توسط دلالان سبب شده که هر ساله گیاهان بیشتری در معرض انقراض قرار گیرند و چندین گونه کمیاب گیاهی دنا نیز در گذشته به تاراج رفته و منقرض شده که یکی از این گیاهان چای کوهی یا زرابی است که در درمان بیماری های ویروسی و تقویت سیستم ایمنی بسیار تأثیرگذار بود.

زرابی ، کرفس ، آنغوزه ، بن سرخ ، ریواس ، بیلهر ، قارچ ، تره ، موسیر ، کنگر و جاشیر برخی از گیاهان خوراکی و دارویی در این استان هستند که گل نداده چیده می شوند اما امسال فرصتی شد تا با کم شدن تقاضاها و تعطیلی بازار فروش گیاهان کوهی و بسته شدن جاده های کوهستانی اندکی از تاراج طبیعت کاسته شود.

در این خصوص مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در سال جاری با توجه به شیوه کرونا، در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در هفته پایانی سال مقرر شد که همه مسیرهای ورودی به جنگل ها و طبیعت استان را مسدود کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله گذاری اجتماعی نفسی تازه برای گیاهان کوهی کرونافریادرس طبیعت

فاصله گذاری اجتماعی نفسی تازه برای گیاهان کوهی کرونافریادرس طبیعت