مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 10:202020-04-07سياسي

محلول پاشی 200 هکتار از جنگل های بلوط در منطقه زیلایی بویراحمد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از محلول پاشی 200 هکتار از جنگل های حوزه زیلایی برای مقابله با آفت درختان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، غلام حسین حکمتیان اصل از محلول پاشی جنگل های بلوط خبر داد و گفت: مبارزه با آفات جوان خوار درختان بلوط در بخشی از جنگل های بلوط حوزه زیلای شهرستان بویراحمد به صورت محلول پاشی انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: عملیات نقشه برداری و شناسایی مناطق آلوده به این آفات در منطقه جنگلی درختان بلوط  انجام شد و  200 هکتاری از این جنگل ها به وسیله پهباد و تراکتور با اعتباری بالغ بر700 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی محلول پاشی شد.

وی با بیان اینکه پروانه جوانه خوار درختان جنگلی بر اثر خشکسالی تغیرات اقلیمی هوا بوجود آمده و جنگلهای بلوط این استان را تحت  تاثیر قرار داد، افزود: پروانه جوانه خوار ، با تغذیه از جوانه ها و برگ های تازه سبز شده درختان بلوط، باعث ضعیف شدن آنها و بروز خسارت های زیاد در عرصه های جنگلی می شود.

این مسوول تصریح کرد: آفت جوانه خوار بلوط اواسط فروردین از برگ درختان جنگلی تغذیه می کند و در نهایت به شفیره و پروانه تبدیل می شود و تخم ریزی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محلول پاشی 200 هکتار از جنگل های بلوط در منطقه زیلایی بویراحمد

محلول پاشی 200 هکتار از جنگل های بلوط در منطقه زیلایی بویراحمد