مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 07:262020-04-05اقتصادي

3.3 میلیون راس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند


معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز فاز اول مایه کوبی بیماری تب برفکی در سه میلیون و 320 هزار راس دام های سنگین و سبک استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهربه نقل از دامپزشکی آذربایجان غربی، سید غلامرضا ملکی در این خصوص اظهارکرد: فاز اول مایه کوبی دام های سبک و سنگین استان علیه بیماری تب برفکی از اول فروردین ماه سال 99 در سطح دامداری های استان آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود در صورت همکاری دامداران نزدیک به 3 میلیون رأس دام سبک و 320 هزار رأس دام سنگین در کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک با همکاری بالغ بر 100 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی گردند.

ملکی با اشاره به اینکه یکی از راه های کنترل بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی – قرنطینه ای، واکسیناسیون مرتب و دوره ای جمعیت حساس دام ها استان است، گفت: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می توانند با رعایت موارد بهداشتی، تردد نکردن در میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری ها جلوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3.3 میلیون راس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند

3.3 میلیون راس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند