مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 02:552020-04-04اقتصادي

مشاهده آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو کرمانشاه/ کشاورزان مبارزه را آغاز کنند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو مناطق گرمسیری استان خبر داد.

- مشاهده آفت "زنگ زرد" در مزارع گندم و جو کرمانشاه/ کشاورزان مبارزه را آغاز کنند ایسنا/کرمانشاه مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو مناطق گرمسیری استان خبر داد.

فرهاد شریفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشاهده آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه از هفته گذشته، گفت: هم اکنون مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین شروع شده است.

شریفی با بیان اینکه تاکنون مبارزه با این آفت در سطح نزدیک به 650 هکتار از اراضی استان انجام شده، گفت: از کشاورزان تقاضا می شود تا حداقل یک بار مزارع گندم و جو و به ویژه مزارع آبی را با قارچ کش های قوی سم پاشی کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت مشورت کشاورزان با کارشناسان جهاد کشاورزی برای زمان سم پاشی مزارع علیه زنگ زرد و دیگر آفات قارچی، گفت: زمان مبارزه با آفت در شرایط آب و هوایی مختلف متفاوت بوده و به همین دلیل هم کشاورزان باید کار سمپاشی را با مشورت کارشناسان ترویج انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو کرمانشاه/ کشاورزان مبارزه را آغاز کنند

مشاهده آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو کرمانشاه/ کشاورزان مبارزه را آغاز کنند