مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 05:102020-04-04فرهنگي

ادبیات در سال 98 در سکوت گذشت


مشیت علایی درباره ادبیات در سال 98 می گوید: به نظر می رسد اتفاق جدی ای در حوزه ادبیات رخ نداده و ادبیات در سکوت گذشته است.

- مشیت علایی درباره ادبیات در سال 98 می گوید: به نظر می رسد اتفاق جدی ای در حوزه ادبیات رخ نداده و ادبیات در سکوت گذشته است.

این مترجم و منتقد ادبی در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت ادبیات در سال 98 و تاثیرات وقایع اجتماعی بر آن اظهار کرد: ادبیات را در سال 98 خیلی دقیق دنبال نکردم؛ این که ببینم در داستان کوتاه، رمان، شعر و نمایشنامه چه اتفاقاتی افتاده و چه تفاوت هایی با سال های گذشته داشته است، بنابراین پاسخ دقیقی نمی توانم داشته باشم.

چیزهایی را به صورت پراکنده خواندم.

چند مجموعه شعر برایم فرستاده بودند که شعرهای مهمی نبودند و چون برای ارزیابی جایزه شاملو بود و قرار بود به آن ها نمره بدهیم، نمره متوسطی دادم.

او افزود: من در این مجموعه ها تاثیری از شرایط جامعه ندیدم و بیشتر جریان های قبلی را دنبال می کردند، ادبیات پست مدرن بیشتر در آن ها مشهود بود تا ادبیات رئالیستی، دغدغه و مسائل سیاسی و اجتماعی را در این مجموعه ها ندیدم.

البته ممکن است در مجموعه هایی که ندیدم متفاوت بوده باشد.

علایی سپس گفت: در زمینه داستان هم چیز قابلی نخواندم، البته اگر کتاب خوبی چاپ شده بود حداقل نامش را می شنیدم و یا می گفتند رمان یا مجمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادبیات در سال 98 در سکوت گذشت

ادبیات در سال 98 در سکوت گذشت