مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 07:052020-04-03پزشكي

پخت تاتارچورک سرگرمی ترکمن های گلستان در قرنطینه خانگی


تاتار چورک (نان تاتاری) یکی از شیرینی های سنتی ترکمن ها است که معمولا برای پذیرایی در عروسی ها و اعیاد تهیه شده و به عنوان یک میان وعده در کنار چای استفاده می شود و مزه ترد و خوش آن همراه با عطر و طعم دلپذیرش این شیرینی را جزو بهترین خوراکی های مورد علاقه مردمان این قوم قرار داده است.

این شیرینی سنتی را بسته به سلیقه کدبانوی خانه می شود به رنگ های مختلف سفید (با جدا کردن زرده تخم مرغ از سفیده آن ) و قهوه ایی (با افزودن پودر کاکائو به روی تخم مرغ ها) در آورد و نوش جان کرد.

برای پخت نان تاتاری باید مواد زیر را تهیه کرد.

تخم مرغ 4 عدد (2 عدد تخم مرغ کامل 2 عدد زرده) روغن 1 قاشق غذاخوری شیر یک چهارم پیمانه آرد به میزان لازم بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری پودر قند به میزان لازم روغن برای سرخ کردن 1- برای ابتدای کار 2 عدد تخم مرغ کامل و 2 عدد زرده تخم مرغ را با شیر و روغن مخلوط کرده و در مرحله بعد کمی آرد مخلوط شده با بکینگ پودر را اضافه می کنیم اما باید دقت کرد مقدار آرد به حدی باشد که خمیر سف نشود و به دست نچسبد.

2- در ادامه خمیر را به 6 یا 7 قسمت تقسیم کرده و با دست به شکل مستطیل درآورده و داخل نایلون می گذاریم و به مدت یک ساعت در محیط آشپزخانه استراحت می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخت تاتارچورک سرگرمی ترکمن های گلستان در قرنطینه خانگی

پخت تاتارچورک سرگرمی ترکمن های گلستان در قرنطینه خانگی