مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 19:152020-04-02اجتماعي

مبارزه بیولوژیکی در جنگل های زاگرس آغاز شد


علیرضا فتح الهی پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آفات برگ خوار و جوانه خوار بلوط از بیماری های جنگل های زاگرس هستند که اگر با آنها مبارزه نشود باعث نابودی جنگل ها خواهند شد.

وی افزود: با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان با استفاده از محلول بیولوژیکی باسیلوس تورژینسیس BT مبارزه بیولوژیکی در سطح 300 هکتار از جنگل های زاگرس آغاز و محلول پاشی شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول گفت: برای فعال کردن باکتری های موجود در پودرهای بی تی لازم است از چند ساعت قبل آنها را در آب حل کرد و محلول به دست آمده را از صافی عبور داده و درون محلول پاش های موتوری ریخت آنگاه بر روی درختان پاشید به طوری که تمام درخت به محلول آغشته شود.

فتح الهی افزود: در این عملیات از چهار محلول پاش موتوری پشتی و یک محلول پاش موتوری زنبه ای استفاده شده است وی با بیان اینکه بهترین موقع محلول پاشی سن دوم لاروی می باشد گفت: در این منطقه حشره برگ خوار و جوانه خوار بلوط در سن لاروی 2 قرار دارد.

حجم عملیات اجرایی این محلول پاشی 300 هکتار و پایش 6 هزار هکتار است که نسبت به سطح تقریبی 70 هزار هکتار آلودگی ( آمار برآورد شده سطح آلودگی سال قبل) بسیار ناچیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه بیولوژیکی در جنگل های زاگرس آغاز شد

مبارزه بیولوژیکی در جنگل های زاگرس آغاز شد