مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 14:552020-03-25اقتصادي

حدود 23هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با آفت ملخ پایش شد


الیاس تاج الدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون 14هزار و 200 هکتار پایش مراتع در گچساران، چهار هزار و 500 هکتارباشت، یک هزار و 800بهمیی ،2هزار هکتار کهگیلویه و یکهزار و 500 هکتار در لنده انجام شده است.

وی عنوان کرد:بی بی حکیمه،لیشتر، امامزاده جعفر،سرابننیز و پشتکوه از مهمترین مناطق پایش شده پاییز امسال تاکنون در استان هستند.

وی تاکید کرد: در این مدت هنوز موردی از آفت ملخ در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اولویت ردیابی و پایش در مراتع و مزارعی است که دوره پایش پیش در بهار و تابستان پارسال آفت ملخ مشاهده شده است.

تاج الدینی با اشاره به ورود آفت ملخ به برخی استان های کشور تصریح کرد: سازمان حفظ نباتات نسبت حمله آفت ملخ به مزارع و مراتع استان اخطار داده و ضروری است که بهره برداران در صورت مشاهده این آفت به نزدیکترین مدیریت جهاد کشاورزی محل زندگی خود گزارش دهند.

وی تاکید کرد:هم اکنون 120 نفر در حال انجام عملیات پایش و ردیابی آفت ملخ در مراتع مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد هستند.

تاج الدینی ابراز داشت: اعتبار اولیه،دستگاه های سم پاشی و سم مورد نیاز برای مبارزه با ملخ های صحرایی در استان تامین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 23هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با آفت ملخ پایش شد

حدود 23هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با آفت ملخ پایش شد