مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 07:452020-03-18سياسي

آنچه کرونا با کسب وکارهای کوچک می کند


دکتر یدالله مهرعلیزاده، استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده است، به بررسی تاثیر شرایط اپیدمی کروناویروس بر کسب و کار و وضعیت اقتصادی پرداخته است.

- ایسنا/خوزستان دکتر یدالله مهرعلیزاده، استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده است، به بررسی تاثیر شرایط اپیدمی کروناویروس بر کسب و کار و وضعیت اقتصادی پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت دکتر یدالله مهرعلیزاده به شرح زیر است: در ترسیم وضعیت کرونا در حال حاضر موقعیت ایران اینگونه شده است: سیر صعودی مبتلایان به کرونا در کشور در جریان است، موضوعی که یا ناشی از افزایش دسترسی مردم به تست های کروناست، یا واقعا بیماری تکثیر شده است.

به دلیل ابهام در قیمت و ترس و نگرانی مردم، میزان مصرف مواد خوراکی و آشامیدنی و به تدریج کالاهای دیگر نیز کاهش یافته است.

بازاریان برای فروش شب عید حساب خاصی باز کرده بودند اما هم اکنون با قرنطینه، این محاسبات بهم خورده و مشکلات بازار به ویژه کسبه خرد را بیشتر کرده است.

چنین نگرانی بر کل زنجیره مصرف و نهایتاً زنجیره تولید بنگاه ها در کوتاه مدت تاثیر منفی بر جای خواهد گذاشت که جبران آن در آینده نزدیک دشوارتر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه کرونا با کسب وکارهای کوچک می کند

آنچه کرونا با کسب وکارهای کوچک می کند