مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 09:002020-03-17اقتصادي

احتمال وقوع سیلاب در فروردین ماه/ تاب آوری رودخانه ها افزایش می یابد


مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص وقوع بارش ها در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده گفت: - ایسنا/خوزستان مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص وقوع بارش ها در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده گفت: وقوع بارش ها در این سطح نگران کننده خواهد بود و می تواند باعث وقوع سیلاب در خوزستان شود.

داریوش بهارلویی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص احتمال وقوع سیلاب در فروردین ماه امسال در خوزستان به ویژه در حوضه های دز و کرخه اظهار کرد: در حال حاضر تاب آوری در رودخانه کرخه حدود 450 مترمکعب بر ثانیه و در رودخانه دز حدود 700 تا 750 متر مکعب بر ثانیه است.

هم اکنون اقداماتی در زمینه ترمیم سیل بندها و لایروبی رودخانه ها در حال انجام است تا تاب آوری این رودخانه ها افزایش پیدا کند و بتوانیم آب بیشتری را در این رودخانه ها رها کنیم.

وی با بیان اینکه خروجی سدها بر مبنای تاب آوری رودخانه ها تنظیم شده است، افزود: اکنون با توجه به تاب آوری رودخانه ها، خروجی رودخانه کرخه حدود 450 مترمکعب بر ثانیه است اما خروجی رودخانه دز با توجه به تراز آن، کمتر از میزان تاب آوری این رودخانه و حدود 600 متر مکعب بر ثانیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال وقوع سیلاب در فروردین ماه/ تاب آوری رودخانه ها افزایش می یابد

احتمال وقوع سیلاب در فروردین ماه/ تاب آوری رودخانه ها افزایش می یابد