مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 07:152020-03-17سياسي

سیل بندهای اهواز، دشت آزادگان و هویزه همچنان ترمیم نشده اند


سید ابراهیم حسینی سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: روند ترمیم سیل بندها در برخی نقاط بحرانی و پایین دست رودخانه های دز و کرخه بهبود یافته، به طور نمونه در منطقه شعیبیه شهرستان شوشتر کار به خوبی در حال انجام است و در منطقه آهودشت شهرستان شوش نیز عملیات ترمیم آغاز شده است.

وی افزود: در منطقه بامدژ شهرستان اهواز در پایین دست رودخانه دز و شهرستان های دشت آزادگان و هویزه در پایین دست کرخه، کار آنچنانی بر روی سیل بندها صورت نگرفته و شرایط آنها همچنان نگران کننده است.

حسینی اضافه کرد: حداقل تاب آوری (ظرفیت نگهداشت سیل) در رودخانه دز باید با استحکام بخشی و ترمیم سیل بندها به عبور دبی یک هزار تا یک هزار و 100 مترمکعب در ثانیه برسد و با دایک حفاظتی روستاها تا یک هزار و 700 مترمکعب درثانیه افزایش یابد، پروژه سیل بندها بر عهده استانداری و روستاها از تکالیف بنیاد مسکن بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه، سیل بندها کماکان با مشکل روبه رو هستند، تصریح کرد: در شرایط فعلی رودخانه کرخه توان عبوردهی 450 مترمکعب درثانیه را دارد اما بر اساس مطالعات باید تاب آوری آن به 700 مترمکعب درثانیه افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل بندهای اهواز، دشت آزادگان و هویزه همچنان ترمیم نشده اند

سیل بندهای اهواز، دشت آزادگان و هویزه همچنان ترمیم نشده اند