مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 05:162020-03-17اجتماعي

دانش آموزان را از خبرهای کرونایی دور نگه داریم


عباس عزیزخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در زمینه نحوه رفتار اولیا با دانش آموزان و کودکان در روزهای ماندن در خانه، افزود: رشد ذهنی و درک دانش آموزان به ویژه زیر 15 سال به درک درستی از شرایط بحرانی نرسیده است بنابراین در این روزها که رسانه های معاند و شبکه های ماهواره ای در حال بمباران خبرهای کذب و ناامید کننده کرونایی هستند والدین با دوری از این فضا روان کودکان و دانش آموزان را مجروح نکنند.

وی تصریح کرد: وقتی پدران و مادران در خانواده در حضور دانش آموزان و کودکان با اضطراب و نگرانی از آمار مبتلایان و قربانیان صحبت می کنند دنیای کودکانه آنان را مخدوش می کنند.

عزیزخانی با اشاره به اینکه بچه ها به لحاظ ساختار روانشناختی نمی توانند به آینده دور بیندیشند، تاکید کرد: والدین با شاد کردن محیط خانه و قصه گویی روح و روان کودکان را شاد کنند.

رییس آموزش و پرورش شهرستان ابهر اظهار داشت: در چنین شرایط خانه نشینی فضای خانواده را با رفتارهای ناهنجار و اختلافات مسموم نکنیم چرا که ویروس های اضطراب و تشویش می تواند آثار مخرب تری از کرونا در روان کودکان جای بگذارد.

وی عنوان کرد: در سطح شناخت، درک و رشد ذهنی دانش آموزان در زمینه ویروس کرونا با آنان صحبت کنیم و اطمینان دهیم که با رعایت نکات بهداشتی این بیماری را شکست خواهیم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموزان را از خبرهای کرونایی دور نگه داریم

دانش آموزان را از خبرهای کرونایی دور نگه داریم