مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 03:552020-03-16بين الملل

پیدا و پنهان «بیوتروریسم»/ فعالیت 130 مرکز تحقیقاتی تسلیحات بیولوژیک در آمریکا


بیوتروریسم به دلیل ویژگی هایی از جمله تهدید همزمان امنیت ملی و سلامت عمومی یک جامعه، در سال های اخیر مورد توجه مراکز علمی، نظامی و امنیتی بسیاری از کشورها قرار گرفته است.

- گروه امنیتی-دفاعی خبرگزاری فارس: بیوتروریسم و یا به عبارت دیگر کشتار و مرگ دسته جمعی با استفاده از تسلیحات بیولوژیک از مفاهیمی است که به دلیل ویژگی های خود از جمله تهدید همزمان امنیت ملی و سلامت عمومی یک جامعه، در سال های اخیر مورد توجه مراکز علمی، نظامی و امنیتی بسیاری از کشورها قرار گرفته است.

اگرچه سابقه استفاده از جنگ افزارهای بیولوژیکی در قالب عوامل بیماری زا از قرن های دور آغاز شده بود، اما در خلال جنگ های اول و دوم جهانی برنامه استفاده از این گونه تسلیحات وسعت زیادی پیدا کرد و نام سلاح میکروبی به تدریج در ادبیات نظامی به جنگ افزار بیولوژیک ارتقاء پیدا کرد.

پیشرفت های عملی، توسعه فن آوری، پیشرفت علم میکروبیولوژی، ژنتیک، بیوشیمی و در کنار آن خوی صهیونیستی و تفکرات استکباری و استعماری برخی کشورهای جهان باعث تسهیل تولید تسلیحات بیولوژیک برای تهدید سلامتی انسان ها و امنیت کشورها شده است.

در کنار این موضوع، جنگ افزارهای بیولوژیک به دلیل برخورداری از ویژگی هایی همچون سهولت دسترسی و تهیه، هزینه تولید پایین، تشخیص نسبتا مشکل منشاء حمله، عدم امک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا و پنهان «بیوتروریسم»/ فعالیت 130 مرکز تحقیقاتی تسلیحات بیولوژیک در آمریکا

پیدا و پنهان «بیوتروریسم»/ فعالیت 130 مرکز تحقیقاتی تسلیحات بیولوژیک در آمریکا