مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 13:552020-03-15اقتصادي

کوره های ذوب القایی ساخته شد


یک شرکت دانش بنیان توانست کوره های ذوب القایی را با راندمان بالا به تولید برساند و در اختیار صنعت قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،کوره های ذوب القایی به صورت فراوان در صنایع سبک و سنگین کاربرد دارند، کوره های القایی دارای مزایای فراوانی نسبت به سایر کوره ها هستند که مهمترین آن ها راندمان بالا و سرعت گرمایش بسیار بالای آن است در عین حال به دلیل عدم آلودگی زیست محیطی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

افشین اسفندیاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید انواع کوره های ذوب القایی فعالیت دارد بیان کرد: کوره های ذوب القایی همان طور که از نامش مشخص است برای ذوب فلزات به کار می روند.

این کوره ها با اعمال میدان الکترومغناطیس از طریق سیم پیچ مسی به فلزات داخل کوره دمای آن را به سرعت افزایش داده و تا دمای ذوب می رساند.

این فعال فناور ادامه داد: فناوری ساخت این دستگاه تا چند سال پیش در دست چند کشور نبود که خوشبختانه اکنون کشورمان به تولید کننده کوره های ذوب القایی با ظرفیت 25 تن تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: فناوری ساخت کوره های ذوب القایی با ظرفیت های پایین (500 کیلو، یک تن و دو تن) در اختیار چندین کشور خاص بود ولی ساخت این دستگاه ها با ظرفیت بالا عمدتا در دست شرکت های آلمانی و آمریکای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوره های ذوب القایی ساخته شد

کوره های ذوب القایی ساخته شد