مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 12:502020-03-15پزشكي

کرونا؛ فصل جدید دو ملت ایران وچین / دیپلماسی عمومی در بستر کووید-19


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حمایت به موقع ایران از چین در مقطع شیوع بیماری کرونا در این کشور، سبب شد تا به هنگام نیاز کشورمان به کمک های بهداشتی و درمانی، - اما در کنار سایه شومی که ویروس کووید -19 یا همان کرونای جدید بر جهان افکنده، شاهد تصاویری هستیم که همچنان آدمی را بر هدف والای جامعه بشری و نوع دوستی انسان امیدوار می کند.

این روز ها که سیستم بهداشت و درمان کشورمان به شدت درگیر مبارزه با کرونا بوده و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران سبب شده است تا برخی اقلام ضروری و حیاتی برای نجات جان بیماران در کشور دچار کمبود باشد، شاهد هستیم که تاکنون 9 محموله کمک های دولت و ملت چین به سیستم بهداشتی کشور به ایران ارسال شده است.

ریشه این اقدامات پکن را باید در اقداماتی دانست که از همان ابتدای شروع کرونا در چین و در قالب دیپلماسی عمومی از جانب ایران اتخاذ شد.

پیام ایران به چین: قوی باش روزی که کرونا در چین شروع پیدا کرد، در حالی که برخی دولت ها به سرعت شروع به بستن مرز های خود با این کشور کردند و احساسات چینی ستیزی در غرب گسترش یافت، به طوری که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به جای به کار بردن واژه ویروس کرونا از آن به عنوان ویروس ووهان یاد کرد، دولت و ملت ایران در کنار چین ایستاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا؛ فصل جدید دو ملت ایران وچین / دیپلماسی عمومی در بستر کووید-19

کرونا؛ فصل جدید دو ملت ایران وچین / دیپلماسی عمومی در بستر کووید-19