مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اسفند 1398 ساعت 21:302020-03-13حوادث

تشریح علت رخ دادن بزرگترین زمین لغزش کشور در مازندران


زمین لغزش یا همان رانش زمین مانند دیگر پدیده های طبیعی این روزها زیاد به گوش می خورد، خسارت های وسیعی که زمین لغزش ها بر منابع طبیعی، ساختمان ها، - جاده ها و غیره می گذارند گاهی مواقع جبران ناپذیر است و با پیش بینی ها و هشدارهایی که زمین شناسان و کارشناسان به مسئولین می دهند، می توانند جلوی وقوع حادثه را قبل از رخ دادن آن با انجام راهکار مناسب و علمی بگیرند.

بهترین عمل ممکن در این امر تهیه نقشه پهنه بندی خطر زمین لغزش در مقیاس های ملی، منطقه ای و محلی است تا با بهره گیری از آن بتوان مناطق حساس را شناسایی و جلوی بسیاری از خسارات را قبل از وقوع هر گونه حادثه گرفت.

رانش زمین در گلندرود نور بزرگترین زمین لغزش در کشور است سید رمضان موسوی در گفت وگو با ایسنا در خصوص وقوع زمین لغزش های بزرگ در مازندران و منطقه آب پری رویان شهرستان نور در 19 اسفندماه 98 اظهار کرد: در دنیا هر ساله بیش از 30 نوع بلایای طبیعی، به اشکال مختلف رخ می دهد و در ایران نیز سالانه بیش از 20 نوع مخاطرات طبیعی رخ داده که از بین آن ها می توان زمین لرزه و زمین لغزش را از مهمترین مخاطرات نام برد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از صدها پدیده رانشی بزرگ و کوچک به اشکال مختلف در سراسر ایران رخ می دهد، تصریح کرد: استان های شمالی به ویژه مازندران، با توجه به شرایط خاص زمین شناسی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح علت رخ دادن بزرگترین زمین لغزش کشور در مازندران

تشریح علت رخ دادن بزرگترین زمین لغزش کشور در مازندران