مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 12:392020-03-11فرهنگي

هنر «دستی» که 60 سال در یک خانواده می چرخد+تصاویر


علی میرشکارپور سنگ تراش سیرجانی که 60 سال سابقه کار در این صنعت را دارد این صنعت دستی را به فرزند و نوه خود منتقل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، صنایع دستی هنری زیبا و محصول دست های هنرمندانی زحمتکش، کم وقع و وفادار به هنر اجداد و پدرانشان است که به معنای واقعی کلمه کالای ایرانی و محور اصلی فرهنگ و هنر این سرزمین است.

علی میرشکارپور سنگ تراش سیرجانی  که 60 سال سابقه کار در این صنعت را دارد این صنعت دستی را به فرزند و نوه خود منتقل کرده است.

وی می گوید: صنایع دستی و صنعت سنگ به عنوان یکی از هنرهای تاریخی است که از دیربازدر روستاهای مناطق کوهستانی رونق داشته است و من هنوز این صنعت را عشق می ورزم تا فراموش نشود.

این مرد با تجربه در سنگ تراشی عنوان کرد: این حرفه سنتی را به فرزندم هم آموزش دادم و امروز نوه من هم نیز مشغول این هنر خوب سنگ تراشی است و همراه فرزند و نوه ام انواع هاون و برخی ادوات سنگی را تولید می کنیم.

  میرشکارپور گفت: بیش از 60 سال پیش با دست خالی سنگ را از کوه های اطراف می آوردم و امروز هم با مجوز قانونی سنگ مر مر، گرانیت و مرمریت مورد نیاز را از معادن اطراف تامین می کنم .

مسعود پسر این هنرمند سنگ تراش نیز اظهار کرد: می توان با خودکفایی و زحمت لقمه نان حلالی را به دست آورد و طلبکار بخش دولتی نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر «دستی» که 60 سال در یک خانواده می چرخد+تصاویر

هنر «دستی» که 60 سال در یک خانواده می چرخد+تصاویر