مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 10:002020-03-11اجتماعي

لباس کردی؛ آمیخته ای از فرهنگ و تاریخ


کردها از آن دسته اقوامی هستند که از زمان هایی بس دور و به درازای تاریخ تعصب شدیدی بر حفظ و نگهداری از هویت و فرهنگ خود داشته و دارند و بدون شک لباس کُردی در برخوردها و ارتباطات برون فرهنگی به نوعی معرف هویت و فرهنگ کُردها است.

- لباس کُردی، لباسی زیبا با هزاران رنگ و تنوع که برگرفته از طبیعت زیبای این مردمان است، یکی از جاذبه های فرهنگی مناطق کُردنشین محسوب می شود.

بازارهای سنندج، مزین به پارچه های زیبا و رنگارنگی است که جلوه خاصی به آن ها بخشیده و چشم هر مسافری از دیدن این همه تنوع و رنگ و زیبایی به وجد خواهد آمد.

لباس کُردی، لباسی در اوج زیبایی اما محجوب که حکایت از حجب و وقار کُردها در طول تاریخ دارد که اصالت، تنوع و زیبایی را یکجا در خود دارد.

لباس کُردی، گام به گام با مردم کُرد تاریخ را درنوردیده و از سختی ها و ناملایمات زندگی عبور کرده و حال راوی سختی ها، خوشی ها و سرگذشت کُردها است.

فارغ از شکل عموما گشاد لباس های کُردی که برای رفت وآمد و زندگی در ارتفاعات کوهستانی کردستان طراحی شده تا پیمودن مسیرهای سخت و دشوار کوهستانی با آن امکان پذیر باشد و هر کدام از آن ها حاوی معانی و دربرگیرنده پیام خاصی هستند.

جدای از تنوع فرهنگی کردستان، لباس های کُردی از تنوع خاصی برخوردار بوده و هر منطقه ای دارای لباس مخصوص به خود است که از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لباس کردی؛ آمیخته ای از فرهنگ و تاریخ

لباس کردی؛ آمیخته ای از فرهنگ و تاریخ