مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 08:352020-03-11بين الملل

نماینده حزب «بارزانی»: همه جناح ها با ابقای «عبدالمهدی» در نخست وزیری عراق موافقند


نماینده حزب دموکرات کردستان عراق از موافقت کلیه گروه های سیاسی کشور با ابقای عادل عبدالمهدی در پست نخست وزیری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عماد باجلان عضو حزب دموکرات کردستان عراق، تصریح کرد که کلیه جناح ها و گروه های سیاسی با ابقای عادل عبدالمهدی در پست نخست وزیری موافقند.

وی در گفت وگو با برنامه سیاسی الابعاد در شبکه العهد تصریح کرد: در پی انصراف محمد توفیق علاوی از تشکیل کابینه جدید عراق، ما با هر راهکار سریعی که بحران انتخاب نخست وزیر را حل وفصل کند، موافقیم.

باجلان با اشاره به این که  عبدالمهدی گزینه اول و آخر کردها به شمار می رود، افزود: یک کمیته هفت گانه تشکیل شده که بزودی در نشست با  رییس جمهور درباره ابقای عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی در این پست رایزنی خواهد کرد.

وی معتقد است که همه جناح های سیاسی کشور موافق ابقای عبدالمهدی هستند زیرا وی فرصت کافی نداشته است و همه فهمیده اند که عبدالمهدی [اکنون] جایگزینی ندارد.

پیشتر  حسین علی عضو ائتلاف الفتح در عراق نیز با تایید این امر که گروه های سیاسی در تلاشند عبدالمهدی در منصب خود نگه دارند، گفت: از جمله مسائل مطرح شده ای که گروه های سیاسی در حال بررسی آن هستند، نگه داشتن عادل عبدالمهدی در منصب خود است آن هم تا زمان اجرای انتخابات زودهنگام .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده حزب «بارزانی»: همه جناح ها با ابقای «عبدالمهدی» در نخست وزیری عراق موافقند

نماینده حزب «بارزانی»: همه جناح ها با ابقای «عبدالمهدی» در نخست وزیری عراق موافقند