مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 15:062020-03-10پزشكي

مصرف الکل صنعتی در کردستان چهار نفر را به کام مرگ برد


دکتر ابراهیم قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در یک هفته گذشته چهار نفر در استان به دلیل مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه مصرف الکل هیچ تاثیری در مقابله با ابتلای انسان به ویروس کرونا ندارد، افزود: در جلسات و نشست های مختلف به ویژه نشست کمیته اطلاع رسانی مقابله با بیماری کرونا در هفته گذشته هشدارهای لازم در خصوص وجود الکل های تقلبی در بازار به شهروندان داده شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: بارها تاکید کردیم مردم مواد ضدعفونی کننده را از مراکز مجاز و داروخانه ها تهیه کنند تا بجای الکل طبی(اتانول) الکل صنعتی(متانول) را به آنها نفروشند.

قادری با بیان اینکه مصرف الکل صنعتی منجر به مسمومیت های شدید و حتی مرگ می شود، اظهار داشت: الکل متانول به شدت سمی است و از طریق جذب پوستی و یا استنشاق بخار باعث مسمومیت شدید در حد کوری و مرگ افراد می شود.

وی آب و صابون را بهترین وسیله ضدعفونی کننده دانست و گفت: در صورت استفاده از دیگر مواد ضدعفونی کننده، از اصل بودن آن اطمینان حاصل شود.

افرادی در برخی استان های کشور به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای درمان ویروس کرونا اقدام به مصرف الکل تقلبی کردند که بر اثر مسمومیت ناشی از آن به بیمارستان ها مراجعه کردند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف الکل صنعتی در کردستان چهار نفر را به کام مرگ برد

مصرف الکل صنعتی در کردستان چهار نفر را به کام مرگ برد