مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 07:402020-03-10دانش

کرونا و مساله ای به نام «مدیریت بحران» در گردشگری


عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بحران کرونا از زمان شروع، از جمله بحران هایی بود که تمام ابعاد زندگی انسان ها را در بسیاری از کشورها و مقاصد مختلف درگیر کرده است و ابعاد این درگیری به حدی گسترده و وسیع است که تمام سیستم ها از جمله سیستم گردشگری .

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بحران کرونا از زمان شروع، از جمله بحران هایی بود که تمام ابعاد زندگی انسان ها را در بسیاری از کشورها و مقاصد مختلف درگیر کرده است و ابعاد این درگیری به حدی گسترده و وسیع است که تمام سیستم ها از جمله سیستم گردشگری را تحت تاثیر خود قرار داده است.

  دکتر حمدالله سجاسی قیداری در گفت وگو با ایسنا در خصوص زیان وارد آمده به بدنه گردشگری از طریق بحران کرونا، اظهار کرد: همان گونه که می دانیم، این اولین بار نیست که در دنیا چنین بحرانی رخ داده و سیستم گردشگری مقصدها را تحت تاثیر قرار داده؛ بلکه شواهد بسیاری مبنی بر رخداد بحران های طبیعی، انسانی و بیولوژیکی این چنینی وجود دارد.

بحران های طبیعی چون سیل، زلزله، سونامی و بحران های انسانی همچون جنگ و ترور یا انفجار نیروگاه های هسته ای از آن جمله است.

به طور مثال چندین سال قبل سونامی که در سواحل جنوب شرق آسیا رخ داد، سیستم گردشگری کشورها و مقصدهای گردشگری ساحلی منطقه را برای ماه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و مساله ای به نام «مدیریت بحران» در گردشگری

کرونا و مساله ای به نام «مدیریت بحران» در گردشگری