مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 10:002020-03-09پزشكي

چطور با ترس افراطی و اضطراب ناشی از کرونا کنار بیایم؟


بودن یا نبودن کرونا هیچ تضمینی برای زنده بودن ما در چند ساعت آینده نیست، پس دید گسترده نسبت به این موضوع باعث کنار رفتن ترس افراطی و اضطراب ناشی از آن می شود و می توان بسیار بالغانه تر به آن نگاه کرد.

- ایسنا/اصفهان یک روان شناس بالینی گفت: بودن یا نبودن کرونا هیچ تضمینی برای زنده بودن ما در چند ساعت آینده نیست، پس دید گسترده نسبت به این موضوع باعث کنار رفتن ترس افراطی و اضطراب ناشی از آن می شود و می توان بسیار بالغانه تر به آن نگاه کرد.

ملینا شیرانی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با تأثیر شیوع ویروس کرونا بر روحیه افراد در جامعه، اظهار کرد: ترس، اضطراب و نگرانی در مواجهه با پدیده هایی که خطر مرگ برای افراد به همراه دارد، کاملا طبیعی است.

مغز انسان از دو بخش تشکیل شده؛ بخش اول، مغز پایه است که در حیوانات نیز وجود دارد و عملکرد آن به صورت واکنش بر اساس هیجانات است و به بقای موجود زنده کمک می کند.

اگر جایی بقا با خطر مواجه شود انسان به کمک مغز پایه، واکنش مناسب نشان می دهد که مهم ترین آنها جنگ و گریز است.

وی، نمود واقعی جنگ در روزهای شیوع کرونا در کشور را استفاده از دستکش و ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با افراد دیگر به هنگام خروج از خانه دانست و ادامه داد: گریز واکنشی است که افراد را مجبور می کند کسب و کارها را تعطیل کرده و در منزل بمانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور با ترس افراطی و اضطراب ناشی از کرونا کنار بیایم؟

چطور با ترس افراطی و اضطراب ناشی از کرونا کنار بیایم؟