مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 08:452020-03-08سياسي

طرح شمشیر ذوالفقار در موزه ملی داغستان


یک عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی در بررسی هایش روی بناهای تاریخی جمهوری داغستان در روسیه، از وجود قالب چاپ با مضمون دعای «نادعلی» و طرح شمشیر ذوالفقار در موزه ملی داغستان خبر داد.

- این تصویر توسط مرتضی رضوانفر از موزه ملی داغستان ثبت شده است یک عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی در بررسی هایش روی بناهای تاریخی جمهوری داغستان در روسیه، از وجود قالب چاپ با مضمون دعای نادعلی و طرح شمشیر ذوالفقار در موزه ملی داغستان خبر داد.

مرتضی رضوانفر در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که موزه ملی داغستان مملو از اشیای تاریخی حاوی شعرهای فارسی و دعاهای شیعی است، توضیح داد: دعای صغیر نادعلی به همراه طرح شمشیر ذوالفقار و نام حسنین (ع) و اذکار عبادی، به صورت یک قالب برای چاپ دستی (احتمالا روی پارچه) استفاده شده است.

در این مهر که توسط شخصی با نام رحمان ساخته شده، به جز متن، این اعداد نیز ثبت شده است: 1716373 و 1714811 .

او با بیان این که در نقاط مختلف قفقاز شمالی و جنوبی، انواع تجلی این دعا را در معماری بناها و کتیبه اشیا می توان پیدا کرد، افزود: انواع ارائه این دعا توسط هنرمندان، آلبومی از هنرهای تزیینیِ شیعی است.

رضوانفر گفت: علت کثرت اشیای فارسی و شیعی در داغستان، مهاجرت تعداد زیادی ایرانی در نیمه دوم قرن 19 به قفقاز، به دلیل قحطی بزرگ و شیوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شمشیر ذوالفقار در موزه ملی داغستان

طرح شمشیر ذوالفقار در موزه ملی داغستان