مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 05:452020-03-08سياسي

جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد


سید رضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم جشن ها و آیین های نوروزی سبزوار لغو شده و برگزاری آن منوط به تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونای این شهرستان است.

وی اضافه کرد: همچنین جهت پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت هتل ها، مراکز اقامتی، اقامتگاه های بوم گردی و رستوران های بین راهی شهرستان سبزوار محدود شده است و دستورات لازم در خصوص رعایت موارد بهداشتی و ضد عفونی کردن این مکانها داده شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: برگزاری مراسم چولی چغل(دعای باران)، چشم آرو، زرم و بزم، اسب چوبی، شاهنامه خوانی، چهارشنبه سوری و سمنوپزان برخی از آیینهای مهمی است که سالهای گذشته در جشنهای نوروزگاه شهرستان سبزوار برگزار می شد.

سبزوار از شهرهای تاریخی خراسان رضوی واقع در غرب این استان با 900 اثر تاریخی و فرهنگی، 6 موزه، جاذبه های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیتهای قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مرکز این شهرستان در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت با ثبت 33 بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان رضوی تعداد مبتلایان به این بیماری در استان تا روز شنبه 17 اسفند 98 به 135 نفر افزایش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد

جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد