مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 13:502020-03-07حوادث

دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان وحشی در پارک ملی دز


رییس پارک ملی دز از دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان وحشی در این پارک ملی خبر داد.

- رضا قپانچی پور در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت پاسگاه محیط بانی دز در منطقه تحت مدیریت این اداره، یک شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی دستگیر و تعدادی کبوتر و اسلحه مربوطه کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه متخلف برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است، افزود: با توجه به شروع فصل ممنوعه به منظور حفاظت از جمعیت گونه های حیات وحش در زمان جفت گیری، هرگونه تخطی و اقدام به شکار، غیرمجاز بوده و طبق قانون با عاملان برخورد قضایی خواهد شد.

رییس اداره پارک ملی دز همچنین از نجات یک قلاده گرگ ماده باردار در این پارک خبر داد و گفت: طی تماس تلفنی یکی از شهروندان و حامیان حیات وحش در روستای بنه عظیم از روستاهای حاشیه پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده گرگ در بین سگ های بومی در محدوده روستا، مأموران پاسگاه محیط بانی دز بلافاصله عازم محل شدند و با رعایت اصول فنی و بهداشتی گرگ ماده باردار را پس نجات دادن، به سمت زیستگاه جنگلی خود هدایت کردند.

قپانچی پور اضافه کرد: گرگ ها از حیوانات گوشت خوار شب گرد هستند و نقش اصلی در حفظ چرخه اکوسیستم دارند که متأسفانه در طول سالیان گذشته کشتار بی رحمانه آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان وحشی در پارک ملی دز

دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان وحشی در پارک ملی دز