مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 03:052020-03-06اقتصادي

لزوم تکمیل طرح لایروبی رودخانه های لرستان


در 13 ماه گذشته چهار سیل بزرگ و خسارت بار در استان اتفاق افتاده که از نظر فراوانی و میزان خسارات وارده، در هیچ جای دیگری از کشور سابقه نداشته است.

وی گفت: بیشتر مشکلات ناشی از سیلاب استان خوزستان نیز در پایین دست سدهای کرخه و دز است که بطور مستقیم وابسته به میزان تولید رواناب و سیلاب های لرستان در بالادست می باشد.

میرزایی بیان کرد: استان لرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در زاگرس میانی و میزان بالای بارش های سالانه، شرایط زمین شناسی و وجود سازندهای ریزدانه و نفوذناپذیر و تولیدکننده رواناب، وضعیت توپوگرافی خشن و کوهستانی و شیب تند، یکی از پنج استان اول سیل خیز کشور است.

به گفته وی چه در شرایط خشکسالی و چه در شرایط ترسالی، هر ساله شاهد وقوع سیل های مخرب در این استان هستیم.

وی افزود: از طرفی تقریباً همه شهرها و حدود 80 درصد از روستاهای پرجمعیت لرستان در کنار رودخانه های دائمی و پرآب و سیل خیز بنا شده اند بطوریکه هر ساله توسط سیل های فصلی تهدید می شوند.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه در بین حوادث و بلایای طبیعی در لرستان، سیل خطرناک ترین و خسارت بار ترین می باشد، گفت: تقریباً همه دستگاه های اجرایی استان در طول سالجاری به دلیل احتمال وقوع سیلاب یا در آماده باش به سر برده و یا به طور مستقیم و روزانه درگیر مسائ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تکمیل طرح لایروبی رودخانه های لرستان

لزوم تکمیل طرح لایروبی رودخانه های لرستان