مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 07:202020-03-06بين الملل

آمریکا به دنبال حمایت شورای امنیت از توافق صلح با طالبان است


آمریکا به دنبال حمایت شورای امنیت سازمان ملل از توافق صلح با طالبان است که با هدف پایان دادن به طولانی ترین جنگ ایالات متحده و خروج نیروهای این کشور از افغانستان، - آمریکا به دنبال حمایت شورای امنیت سازمان ملل از توافق صلح با طالبان است که با هدف پایان دادن به طولانی ترین جنگ ایالات متحده و خروج نیروهای این کشور از افغانستان، با این گروه شبه نظامی در دوحه قطر امضا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پیش نویس قطعنامه ای که آمریکا در این زمینه تهیه کرده، این توافق که مربوط به 28 فوریه سال جاری میلادی است، مورد استقبال قرار گرفته است.

در این پیش نویس همچنین آمریکا خواستار حمایت مداوم سازمان ملل و شرکای بین المللی برای اقدامات در راستای صلح از جمله گفتگوهای بین افغان ها در ازای دستیابی به سازش سیاسی و یک آتش بس دائم و جامع شده است.

پیش نویس این قطعنامه همچنین بر این مساله تاکید دارد که هرگونه سازش سیاسی باید در راستای دفاع از حقوق مردم افغان شامل زنان، جوانان و اقلیت ها باشد.

این پیش نویس یک متمم به پیش نویس اولیه است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل در آن خواستار دفاع از حقوق زنان بودند و اینکه طالبان نباید دست به اقدامات سابق خود بزند که شامل ممنوع کردن آموزش و کار برای زنان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به دنبال حمایت شورای امنیت از توافق صلح با طالبان است

آمریکا به دنبال حمایت شورای امنیت از توافق صلح با طالبان است