مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 18:252020-03-05سياسي

مبارزه با ملخ صحرایی به 16هزار و 500 هکتار در کشور رسید


رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه رفتار این آفت در موج تهاجمی جدید کاملا متفاوت است، گفت: تاکنون 16هزار و 500 هکتار مبارزه با ملخ صحرایی در سطح کشور انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد رضا درگاهی در سفر به استان هرمزگان که با هدف بازدید از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان سیریک و با همراهی دکتر علیمراد سرافرازی معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات و علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان انجام شد، اظهار کرد: سطح کل مبارزه با آفت ملخ صحرایی تا به امروز بالغ بر 16 هزار و500 هکتار در پنج استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه رفتار این آفت در موج تهاجمی امسال نسبت به سال گذشته کاملاً متفاوت است، افزود: جابجایی از نقطه ای به نقطه دیگر و تمایل به تغذیه از مشخصه های بارز این تغییرات است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور در ادامه یادآور شد: تمامی این موارد و از همه مهمتر جمعیت متراکم آفت در این دوره شرایط مبازه را دشوارتر می کند.

درگاهی با بیان اینکه با هماهنگی ها، تدارک امکانات مورد نیاز و برنامه ریزی مناسبی که برای مبارزه با این آفت مهم پیش بینی شده است، انشااله در کنترل آن همانند سال گذشته موفق عمل خواهیم کرد، تصریح کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با ملخ صحرایی به 16هزار و 500 هکتار در کشور رسید

مبارزه با ملخ صحرایی به 16هزار و 500 هکتار در کشور رسید