مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 13:252020-03-05بين الملل

تاکید اتحادیه عرب بر مخالفت با مداخله در لیبی و استقبال از طرح صلح افغانستان


وزیران خارجه اتحادیه عرب بار دیگر پایبندی خود را نسبت به حفظ وحدت و حاکمیت و نیز تمامیت ارضی لیبی و مخالفت شان را با دخالت های خارجی در این کشور اعلام کردند.

- وزیران خارجه اتحادیه عرب بار دیگر پایبندی خود را نسبت به حفظ وحدت و حاکمیت و نیز تمامیت ارضی لیبی و مخالفت شان را با دخالت های خارجی در این کشور اعلام کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت مصراوی، در بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب به ریاست عمان با موضوع تحولات لیبی که عصر چهارشنبه منتشر شد، ضمن درخواست برای ایجاد یک راه حل سیاسی جامع برای بحران لیبی، بر حمایت خود از اجرای کامل توافقنامه سیاسی صخیرات به عنوان تنها مرجع سازش سیاسی در لیبی و نقش همه نهادهای قانونی برگرفته از این توافق تاکید شد.

همچنین در این بیانیه با تاکید بر پایبندی به تمامی قطعنامه های قبلی اتحادیه درباره لیبی و مخالفت با نقض قطعنامه های مربوط به تحریم تسلیحاتی لیبی آمده است: مخالف دخالت های خارجی در لیبی از هر نوع و هر منبعی هستیم زیرا موجب تسهیل ورود شبه نظامیان خارجی به لیبی می شوند.

این اتحادیه با استقبال از نتایج کنفرانس برلین درباره لیبی و قطعنامه 2510 شورای امنیت و نیز از سرگیری گفت وگوهای سیاسی، توقف اقدامات نظامی را در قالب توافقی در نشست های 5+5 در ژنو خواستار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید اتحادیه عرب بر مخالفت با مداخله در لیبی و استقبال از طرح صلح افغانستان

تاکید اتحادیه عرب بر مخالفت با مداخله در لیبی و استقبال از طرح صلح افغانستان