مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 11:052020-03-05بين الملل

تاکید گوترش بر نقش خاویر پرز دکوییار در پایان یافتن جنگ ایران و عراق


دبیرکل سازمان ملل درباره درگذشت خاویر پرز دکوییار به نقش او در فعالیت های دیپلماتیکی که به پایان یافتن جنگ ایران و عراق منجر شد اشاره کرد.

- دبیرکل سازمان ملل درباره درگذشت خاویر پرز دکوییار به نقش او در فعالیت های دیپلماتیکی که به پایان یافتن جنگ ایران و عراق منجر شد اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان درباره درگذشت خاویر پرز دکوییار، دبیرکل پیشین سازمان ملل در بخشی از بیانیه ای که منتشر کرده بود به فعالیت های دیپلماتیک او اشاره کرده و نوشت: آقای پرز دکوییار در برخی موفقیت های دیپلماتیک از جمله استقلال نامیبیا، پایان دادن به جنگ ایران و عراق، آزادی گروگان های آمریکایی در لبنان و معاهده صلح کامبوج و در آخرین روزهایی که این سمت را داشت در زمینه معاهده صلح ال سالوادور نقش مهمی داشت.

بر اساس این گزارش، اظهارات گوترش در پی این مطرح می شود که به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه خاویر پرز دکوییار، اهل پرو که از سال 1982 تا 1991 میلادی هدایت سازمان ملل را در دست داشت، بامداد پنج شنبه در سن 100 سالگی در شهر لیما درگذشت.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید گوترش بر نقش خاویر پرز دکوییار در پایان یافتن جنگ ایران و عراق

تاکید گوترش بر نقش خاویر پرز دکوییار در پایان یافتن جنگ ایران و عراق