مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 09:462020-03-05اقتصادي

تصمیمی سبز برای خراسان جنوبی بیابان زدایی از 55 هزار هکتار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، علیرضا نصرآبادی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم روز درختکاری که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهارکرد: خراسان جنوبی یکی از 5 استان درگیر گرو غبار کشور است که امسال اعتبار ویژه برای بیابانزایی دریافت کرده است.

وی اعتبار مصوب برای استان در این حوزه را 77 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: این اعتبار برای بیابان زدایی از سطح 5 هزار هکتار از عرصه های ایتان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 3 میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت استان تحت تأثیر فرسایش بادی است؛ ادامه داد: این موضوع شرایط این استان را ویژه تر کرده است.

نصرآبادی با اشاره به اینکه با اعتبار تخصیص یافته امیدواریم شرایط استان در بحث مقابله با بیابان زایی افزایش داشته باشد، تصریح کرد: در سرانه فضای سبز تا سال آینده تغییرات چشم گیری خواهیم داشت.

وی از توزیع بیش از 453 هزار اصله نهال، در هفته منابع طبیعی خبر داد و افزود: شهروندان می توانند نهال مورد نیاز خود را با مراجعه به اداره های شهرستان و گرفتن حواله دریافت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی وسعت پوشش جنگلی استان را 660 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: گونه های غالب این جنگل ها بنه و بادامشک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیمی سبز برای خراسان جنوبی بیابان زدایی از 55 هزار هکتار

تصمیمی سبز برای خراسان جنوبی بیابان زدایی از 55 هزار هکتار