مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 08:402020-03-05بين الملل

وزیر سعودی: جامعه بین الملل، با تمام ابزارها، با ایران مقابله کند


وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای آفریقا ضمن نادیده گرفتن جنایات ائتلاف این کشور در یمن، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد بن عبد العزیز قطان وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای آفریقا ادعاهای همیشگی کشور را علیه جمهوری اسلامی ایران تکرار کرد.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس ) به نقل از قطان گزارش داد که از جمله خطرناک ترین نوعی تروریسمی که جهان عرب با آن روبروست، اقدامات نظام ایران از جمله تخطی های آشکار و مستمر از قوانین، منشورها و عرف بین الملل است .

وی ضمن نادیده گرفتن نقش عربستان سعودی در جنگ ویرانگر یمن، ادعا کرد که ایران، تهدیدی برای امنیت و ثبات کشورهای عربی است و در مسائل داخلی آنان مداخله می کند.

این مسئول سعودی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران، از گروههای مسلحی حمایت می کند که موجب هرج ومرج و تخریب در چند کشور عربی شده اند.

این ادعا در حالی مطرح شده است که عربستان سعودی به همراه سایر اعراب حاشیه خلیج فارس، مزدورانی را از سودان جذب کرده و در تجاوز علیه ملت یمن به کار گرفته اند.

عربستان حزب الله را لبنان را تروریستی می داند.

در همین ارتباط، عبدالقادر المرتضی رییس کمیته امور اسرای یمن آبان ماه گذشته از مخالفت طرف سعودی با تبادل اجساد نظامیان سودانی با پیکرهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر سعودی: جامعه بین الملل، با تمام ابزارها، با ایران مقابله کند

وزیر سعودی: جامعه بین الملل، با تمام ابزارها، با ایران مقابله کند