مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 06:062020-03-05سياسي

دغدغه جهرمی برای خدمات VOD ها/ آیا تسهیلات، نظارت بر محتوا را تضمین می کند


وزارت ارتباطات درحالی برای فراگیرترشدن استفاده مردم از تلویزیون های اینترنتی و VOD ها در پی تعطیلات کرونایی تسهیلاتی فراهم کرده که نظارت بر فعالیت این خدمات دهندگان با ابهاماتی همراه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جایگاه قانونگذاری برای مجوزهای تولید محتوای چند رسانه ای از جمله صوت و تصویر فراگیر و VOD ها (ویدئو درخواستی) در کشور مشخص نیست و فعالان این حوزه تکلیف خود را نمی دانند.

با وجود آنکه موضوع فعالیت تلویزیون های اینترنتی و VOD ها موضوعی فرابخشی محسوب می شود، فقدان یک دستورالعمل مشخص در خصوص ابعاد فعالیت و محتوای این رسانه نوظهور، سبب شده تا نظارت در این بخش توسط یک متولی مشخص انجام نشود و مسئولان قوا از قوه قضاییه تا مجریه درباره آن تصمیم گیری و اظهارنظر کنند.

از آنجا که در پی شیوع ویروس کرونا و با خانه نشین شدن مردم، موضوع استفاده از تلویزیون های اینترنتی و VOD ها شدت یافته این سوال مطرح می شود که نظارت بر محتوا و تولیدات مربوط به آن، توسط کدام نهاد صورت می گیرد.

اوایل هفته جاری و به دنبال تعطیلی مدارس و دانشگاهها در پی شیوع کرونا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که از مدیران تلویزیون های اینترنتی خواسته تا آخر هفته، بخش مخصوص کودکان و برخی فیلم ها وسریال ها را برای کاربران رایگان کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دغدغه جهرمی برای خدمات VOD ها/ آیا تسهیلات، نظارت بر محتوا را تضمین می کند

دغدغه جهرمی برای خدمات VOD ها/ آیا تسهیلات، نظارت بر محتوا را تضمین می کند