مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 04:452020-03-04دانش

اندازه گیری صدای ترکیدن حباب توسط محققان فرانسوی


محققان دانشگاه سوربن (Sorbonne Universite) و دانشگاه لیل (University of Lille) فرانسه در مطالعه اخیرشان موفق به اندازه گیری صدای یک حباب صابون حین ترکیدن شدند.

- محققان "دانشگاه سوربن" (Sorbonne Universite) و "دانشگاه لیل" (University of Lille) فرانسه در مطالعه اخیرشان موفق به اندازه گیری صدای یک حباب صابون حین ترکیدن شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، تیمی از محققان دانشگاه سوربن دانشگاه و دانشگاه لیل صداهایی را که هنگام ترکیدن حباب صابون ایجاد می شود را اندازه گیری کرده اند.

این گروه در مطالعه خود که در مجله Physical Review Letters منتشر شد، نحوه انجام این کار را توضیح داده اند.

از آنجا که دانشمندان به دنبال درک فرآیندهای حوادث بزرگ مانند فوران آتشفشان هستند ، آنها اغلب به آزمایش رویدادهای کوچکتر که فرایند رخدادشان همانند انها است، روی می آورند برای مثال اخیرا محققان فرانسوی در مطالعه اخیرشان با انجام آزمایشی بر روی حبابها درک خود را از این فرایند افزایش داده اند.

محققان برای به دست آوردن دیدگاه بهتری در مورد ترکیدن حباب ، محیطی را ایجاد کردند که حبابها مکررا ایجاد میشدند و سپس میترکیدند.

محققان طی این مطالعه با استفاده از دوربین های پر سرعت از این عملیات فیلمبرداری کردند و صداهایی را که حین ترکیدن ساطع میشد را نیز با استفاده از میکروفن های حساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندازه گیری صدای ترکیدن حباب توسط محققان فرانسوی

اندازه گیری صدای ترکیدن حباب توسط محققان فرانسوی