مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 14:052020-03-03سياسي

عامل ماندگاری مسجد جامع گلپایگان وقف های 950 ساله مردمی است


رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: وقف های مردمی در 950 سال گذشته، مسجد جامع گلپایگان را تا کنون حفظ کرده اند این در حالی که آن زمان میراث فرهنگی نبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 15 مغازه در پشت شبستان مسجد جامع گلپایگان وقف شده که متولی آن امامت جماعت این مسجد است، اظهار داشت: زمین این مغازه ها در گذشته گاهی کوره آجر پزی برای مصالح مسجد، گاهی خانه خادم مسجد و گاهی به عنوان تپه بوده است.

وی افزود: حجت الاسلام ابوالقاسم اسفرنجانی 45 سال گذشته برای تأمین هزینه های مسجد جامع شبستان و این مغازه ها را ساخت و وقف کرد.

دغدغه اوقاف حفظ ابنیه تاریخی است رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با تاکید براینکه اداره اوقاف دغدغه حفظ ابنیه تاریخی را دارد، یاد آوری کرد: وقف های مردمی در 950 سال گذشته مسجد جامع را تا کنون حفظ کرده اند این در حالی است که آن زمان میراث فرهنگی وجود نداشته است.

وی با اشاره به 15 پرونده قدیمی سرقفلی مغازه هایی که سال 93 تخلیه و تخریب شد، افزود: اداره میراث فرهنگی و شهرداری گلپایگان در سال 93 صورت جلسه هایی را امضا کردند که برای این مکان، طرح ارائه دهند و برای پروانه ساخت همکاری کنند که در این اسناد خدشه ای وارد نیست و معتبر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل ماندگاری مسجد جامع گلپایگان وقف های 950 ساله مردمی است

عامل ماندگاری مسجد جامع گلپایگان وقف های 950 ساله مردمی است