مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 09:402020-03-03بين الملل

ادامه روند کنونی در عراق ، به نفع نیروهای گریز از مرکز در این کشور است


یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تحولات کنونی در عراق از جمله استعفای «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر منتخب این کشور اظهار کرد: تحولات در عراق مقداری پیچیده تر از قبل شده است.

- یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تحولات کنونی در عراق از جمله استعفای محمد توفیق علاوی نخست وزیر منتخب این کشور اظهار کرد: تحولات در عراق مقداری پیچیده تر از قبل شده است.

حسن لاسجردی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مقامات در دولت عراق از ادبیاتی برخوردار هستند که این ادبیات با خواسته معارضین عراقی در خیابان ها همخوانی ندارد ، گفت: توفیق علاوی که قبول کرده بود با پذیرش مسئولیت نخست وزیری، کابینه جدیدی را تشکیل دهد و همچنین گروه های سیاسی در پارلمان عراق همگی به نوعی از ادبیاتی استفاده کردند که باعث شد ما شاهد تداوم بحران در عراق باشیم.

وی با بیان اینکه آقای علاوی در ابتدای پذیرش سمت نخست وزیری اعلام کرد که قصد دارد دولتی عملگرا و تکنوکرات ایجاد کند، به نحوی که گروه ها، احزاب و تشکل های سیاسی در عراق از دولت سهم خواهی نکنند و شراکت چندانی در دولت نداشته باشند ، افزود: تحقق این موضوع با توجه به بافت قدرت سیاسی و طایفه ای در عراق کار سختی بود و در همین چارچوب او نتوانست کابینه مورد نظر خود را تشکیل بدهد و مجبور به استعفا از سمت نخست وزیری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه روند کنونی در عراق ، به نفع نیروهای گریز از مرکز در این کشور است

ادامه روند کنونی در عراق ، به نفع نیروهای گریز از مرکز در این کشور است