مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 06:402020-03-03اقتصادي

مرز دوغارون مهم ترین شاهرگ روابط اقتصادی ایران و افغانستان


تایباد _ سفیر ایران در افغانستان گفت: مرزدوغارون شاهرگ روابط اقتصادی میان ایران و افغانستان است، چرا که سالانه حدود دو میلیارد دلار صادرات از این مرز انجام می شود.

- بهادر امینیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت مرز دوغارون برای دو کشور ایران و افغانستان، اظهار کرد: دوغارون مهمترین شاهرگ روابط اقتصادی ایران و افغانستان است و سالانه حدود دو میلیارد دلار صادرات از این مرز صورت می گیرد.

سفیر ایران در افغانستان با اشاره به اینکه این مسئله هم برای کشور ما و هم کشور افغانستان بسیار مهم است، افزود: خوشبختانه به خاطر همسایگی و روابط جغرافیایی، فرهنگی، تمدنی، تاریخی، زبانی و مذهبی که داریم رابطه بسیار خوبی با کشور، مردم و دولت افغانستان تاکنون داشته و داریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با کاهش تنش ها و ثباتی که در کشور افغانستان به وجود می آید پیوندهای ساختاری بیشتری با این کشور داشته باشیم، تصریح کرد: این پیوندهای ساختاری می تواند در حوزه های راه و راه آهن، خط لوله نفت، تأمین انرژی، برق و سایر امور ساختاری و بنیادین فعال باشد.

آمریکایی ها به هیچکدام از اهداف خود در افغانستان نرسیدند امینیان در خصوص موافقتنامه صلح آمریکا و گروه طالبان، ابراز کرد: آمریکایی ها در 20 سال گذشته هزینه های زیادی در افغانستان داشتند و پول های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز دوغارون مهم ترین شاهرگ روابط اقتصادی ایران و افغانستان

مرز دوغارون مهم ترین شاهرگ روابط اقتصادی ایران و افغانستان