مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 06:302020-03-03پزشكي

تمرکز تام روی درمان غلط است/ پیشگیری از شیوع کرونا مهم تر از درمان


مسؤولان شهرها و استان هایی که حتی موارد مثبت کرونا نداشته اند خدمات بهداشت را درک نکرده و بیشتر دنبال تقویت بخش درمان هستند.

- یادداشت_ دکتر حسن رجبی: این روزها شاهد استرس و فشار زیادی بر بخش های مختلف بهداشت و درمان کشور هستیم.

همه مردم و مسئولان به هر نحوی سعی می کنند در کاهش این استرس سهیم باشند، حتی بعضی از گروه های مردمی مانند گروه های جهادی اعلام می کنند حاضرند به صورت داوطلبانه در بیمارستان ها و مراکز درمانی حاضر شوند و در جهت حمایت بیماران و کنترل این ویروس منحوس خدمت ارائه کنند.

ولی سوال اینجاست که آیا کنترل این بیماری صرفاً با ارائه خدمات درمانی امکان پذیر است؟ آیا پس از درمان بیماران امکان بازگشت بیماری و طغیان وجود ندارد؟ آیا پیشگیری بر درمان تقدم ندارد؟ پس چرا نه مردم، نه مسؤولان، و نه گروه های داوطلب، اهمیت خدمات بهداشتی و پیشگیرانه را از یاد برده اند؟ یا شاید کمرنگ تر از درمان به آن اهمیت می دهند؛ چرا سربازان خط مقدم سلامت کارشناسان بهداشت مبارزه با بیماری ها، مهندسین بهداشت محیط و حرفه ای و مراقبین سلامت و خدمات موثر آن ها را در امر پیشگیری و کنترل بیماری ها نمی شناسند؟ چرا از اثربخشی این خدمات در هیچ کجای جامعه سخنی در میان نیست؟ در این روزها کارشناسان بخش بهداشت فداکارانه و تحت فشارکاری بالا، مشغول ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکز تام روی درمان غلط است/ پیشگیری از شیوع کرونا مهم تر از درمان

تمرکز تام روی درمان غلط است/ پیشگیری از شیوع کرونا مهم تر از درمان