مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 10:262020-03-02اقتصادي

تولید ماهیان زینتی دریایی تبدیل تهدید به فرصت است


تولید ماهیان زینتی دریایی تبدیل تهدید به فرصت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن یکتاپور ظهر دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه شیلات محوری طلایی برای توسعه پایدار استان هرمزگان بوده است گفت: خوشبختانه حتی در روستاهای دورافتاده هم پیشرفت و توسعه شیلاتی را شاهد بوده ایم که وجود حوضچه های پرورش ماهی و میگو با مشارکت روستاییان در روستاهای دور افتاده گواه همین مهم است.

وی با اشاره به پیشرفت های شیلاتی هرمزگان در سالهای اخیر گفت: خلیج فارس با دارا بودن 240 گونه آبزی یکی از غنی ترین ذخیره گاه های باارزش و استراتژیک منطقه است.

هرمزگان 40 درصد سهم تولیدات شیلاتی کشور را داراست مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هرمزگان با دارا بودن 40 درصد از سهم تولید آبزیان کشور یکی از استان های مهم در تولید و پرورش آبزیان در کشور است.

وی گفت: فانوس ماهیان یکی از گونه های خاص در دریای عمان بوده و انحصارا در آب های هرمزگان یافت می شود واین امتیاز برای هرمزگان موجود هست که بتوانیم با صید این گونه و استفاده از این فرصت اقتصادی راهی برای خودکفایی در تولید غذای آبزیان پرورشی و حتی سهمی در بازارهای جهانی بیابیم.

یکتاپور با اشاره به راه اندازی حوضچه های پرورش ماهی و میگو در بندرتیاب، سایه خوش، بندرخمیر، بندرکلاهی و… پرورش ماهی در قفس در لنگه و قشم و سایر نقاط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ماهیان زینتی دریایی تبدیل تهدید به فرصت است

تولید ماهیان زینتی دریایی تبدیل تهدید به فرصت است