مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 09:552020-03-02اجتماعي

مردم نهادها، در دل سیل، در حاشیه کرونا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، در سیل فروردین ماه امسال سازمان های مردم نهاد بسیاری از جای جای ایران وارد لرستان شده و در کنار مسوولان و سایر مردم نهادهای استان حماسه ای باشکوه و بیادماندنی برای سیلزدگان خلق کردند.

جوانانی که کیلومترها از خانه و کاشانه خود دور شدند، برای روزها و حتی هفته ها در مناطق سیل زده ماندند و هر گونه کمکی از قبیل امدارسانی، آموزش و توزیع اقلام را به خوبی انجام دادند و از آزمون بزرگ سیل سربلند بیرون آمدند.

اما امروز که کرونا در سطح وسیع تری شیوع یافته و تقریبا جغرافیای کشور را در برگرفته به نظر می رسد سازمان های مردم نهاد چندان مورد توجه نیستند و البته اخبار چندانی از اقدامات خودجوش آنها نیز به اندازه سیل و حتی با درجات کمتر به گوش نمی رسد.

بازدیدهای میدانی نیز نشان می دهد سازمان های مردم نهاد که همواره یک پای ثابت کار در بحران ها به ویژه بلاهای طبیعی بوده اند و دفاتر تسهیل گری که شناخت خوبی از مناطق حاشیه ای دارند و به نوعی معتمدان مردم این محلات هستند نقش چندانی در داستان کرونا ندارند و به نوعی از صحنه حذف شده اند.

در حالیکه مسوولان و رسانه هابه آموزش فراگیر مردم و ضرورت آگاهی آنها نسبت به چگونگی پیشگیری از کرونا و رعایت موارد بهداشتی تاکید می کنند ظرفیت سازمان های مردم نهاد نادیده گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم نهادها، در دل سیل، در حاشیه کرونا

مردم نهادها، در دل سیل، در حاشیه کرونا