مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 02:052020-03-01بين الملل

فرانسه آماده کمک به یونان برای مقابله با سیل مهاجران است


رییس جمهور فرانسه ضمن ابراز همبستگی با کشورهای یونان و بلغارستان، آمادگی پاریس برای ارائه کمک جهت حراست از مرزها در برابر سیل مهاجران را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون روز دوشنبه ضمن ابراز همبستگی با کشورهای یونان و بلغارستان، آمادگی فرانسه را برای ارائه کمک جهت حراست از مرزها در برابر سیل مهاجران اعلام کرد.

این در حالی است که روز یکشنبه، استلیوس پتساس سخنگوی دولت یونان اظهار داشت که وضعیت بوجود آمده در پی ورود مهاجران به مرزهای شمال شرقی این کشور با ترکیه تهدیدی علیه امنیت ملی یونان است.

وی در ادامه افزود که یونان پذیرش تقاضاهای پناهندگی را به مدت یکماه متوقف خواهد کرد و روند بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به موطن خود را تسریع خواهد کرد.

ماکرون در یک پیام توییتری در مورد آمادگی فرانسه برای اینگونه همکاری نوشت: ما باید با کمک یکدیگر برای اجتناب از [بروز] یک بحران انسانی و مهاجرتی همکاری کنیم .

گفتنی است که با گشوده شدن مرزهای ترکیه و روانه شدن سیل پناهجویان به سوی اروپا، شاهدان عینی از درگیری پلیس یونان با این مهاجران و شلیک گاز اشک آور به سوی آنان خبر دادند.

این دومین روز درگیریها میان پلیس یونان و هزاران پناهجویی است که سعی دارند با عبور از گذرگاههای مرزی وارد خاک یونان شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه آماده کمک به یونان برای مقابله با سیل مهاجران است

فرانسه آماده کمک به یونان برای مقابله با سیل مهاجران است