مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 13:262020-03-01بين الملل

ظهره وند: آمریکا از طریق توافق با طالبان به دنبال بازی جدید در افغانستان است


سفیر اسبق ایران در کابل با بیان اینکه طالبان و آمریکا عامل اصلی ناامنی در افغانستان هستند، گفت: قطعا امضای این تواقفنامه به معنای برقرار شدن صلح در نخواهد بود.

- ابوالفضل ظهره وند سفیر اسبق ایران در افغانستان در گفت وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در خصوص ابعاد توافق آمریکا و طالبان گفت: تنها نقطه قوت این توافق به واسطه آرزوی دیرینه مردم افغانستان برای امنیت، واژه صلح است.

وی ماهیت و فرآیند توافق را از نقاط ضعف آن عنوان کرد و افزود: طالبان و آمریکا عامل اصلی ناامنی در افغانستان هستند و بجای پاسخگویی به مردم افغان با امضای توافق فرار به جلو کرده و قطعا امضای این تواقفنامه به معنای برقرار شدن صلح نخواهد بود.

ظهره وند نبود فرآیند مشخص برای خلع سلاح کامل طالبان را یکی دیگر از نقاط این توافق دانست و گفت: این توافق فرجامی را برای ساختار سیاسی افغانستان از جمله ریاست جمهوری، پارلمان و سایر فرآیند سیاسی مشخص نکرده و همچنین در مذاکرات بین الافغانی طرف های گفتگو مشخص نشده و به طرفی که خود عامل اصلی مشکلات بوده، مشروعیت داده شده است.

وی همچنین به لیست افراد حاضر در مذاکرات بین الافغانی اشاره کرد و گفت: مشخص نیست افرادی که مشارکت خواهند کرد با چه وزنی حضور خواهند داشت و در واقع این طالبان است که باید حضور آنها را تای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظهره وند: آمریکا از طریق توافق با طالبان به دنبال بازی جدید در افغانستان است

ظهره وند: آمریکا از طریق توافق با طالبان به دنبال بازی جدید در افغانستان است