مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 11:452020-03-01اقتصادي

میلیاردها تومان اعتبار و سیل بندهایی که به سرانجام نرسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، 11 ماه از  سیل  فروردین ماه امسال گذشت؛ سیلی که برخی از شهرهای استان را تهدید و سبب تخلیه تعداد زیادی از روستاها شد اما تنها سد دفاعی مردم سیل بندهایی بودند که یک شبه برای نجات روستاها و شهرها ساخته می شد و از روز بعد با طغیان رودخانه ها شکسته و اهالی روستاها بی خانمان می شدند.

اکنون پس از گذشت 11 ماه از سیل فروردین، مدیران استان اعلام آماده باش برای مقابله با سیل احتمالی می دهند تا عدم ترمیم و استحکام سیل بندهای مناطق در معرض خطر، نگرانی جدی تری برای جلوگیری از تکرار بحران سیل ایجاد کند.

بر همین اساس، با توجه هشدارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استانداری، وضعیت شهرها و روستاهای حوضه کرخه و دز بحرانی است و عدم استحکام سیل بندها برای مناطقی که طغیان رودخانه ها آن ها را تهدید می کند، بیش از پیش نگران کننده است.

تنها ارتفاع رقومی سیل بندها به عهده سازمان آب و برق است  به گفته حمیدرضا لشکری، معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، فعالیت های مربوط به سیل به سه بخش تقسیم شد، یک: مسائل مربوط به احداث، ترمیم و استحکام سیل بندها که به عهده سازمان همیاری شهرداری های استان است، دوم: رینگ ها و بازسازی منازل و روستاها که  به عهده بنیاد مسکن و شهرسازی استان و سوم: ساماندهی نقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میلیاردها تومان اعتبار و سیل بندهایی که به سرانجام نرسید

میلیاردها تومان اعتبار و سیل بندهایی که به سرانجام نرسید