مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 10:402020-03-01سياسي

فکر، نگاه و رویکرد مرحوم خسروشاهی از تبار تقریب بود


عضو مجلس خبرگان با تسلیت ارتحال مرحوم خسروشاهی گفت: فکر، نگاه و رویکرد این عالم از تبار تقریب با رنگ و بوی دارالتقریب مصری و با ابعاد مجمع التقریب شکل گرفته در فضای انقلاب اسلامی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله احمد مبلغی در بیانیه ای با اشاره به اینکه مرحوم سید هادی خسروشاهی دانشمندی برخوردار از اندیشه های اجتماعی و تقریبی فعال بود، گفت: اندیشه های او از یک طرف، برآمده و آمیخته از مطالعات معطوف به تاریخ نهضت های وحدت خواه اسلامی به ویژه نهضت سید جمال الدین اسدآبادی و مطالعات معطوف به تحول در مناسبات بین شیعه و سنی معاصر بود و از طرف دیگر، ریشه در مطالعات اسلام شناسی به ویژه از حیث فلسفه اجتماعی داشت.

وی اظهار داشت: او اندیشه های جهان اسلامی خود را نه صرفاً از رهگذر مطالعه کتابخانه ای، که فراتر از رهگذر ارتباطات گسترده با شخصیت های جهان اسلام و تجزیه و تحلیل این ارتباطات و تجربیات عینی و میدانی به دست می آورد.

آیت الله مبلغی گفت: این عالم متواضع، نه دانش را برای دانش می خواست و نه اندیشه را برای اندیشه، این شخصیت پرکار، اندیشه ها را صرفاً برای سرگرمی در کتابخانه خود و یا باز مرور در اتاق مطالعه شخصی و یا اشتغال به چاپ کتاب ها نمی خواست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فکر، نگاه و رویکرد مرحوم خسروشاهی از تبار تقریب بود

فکر، نگاه و رویکرد مرحوم خسروشاهی از تبار تقریب بود