مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 07:002020-03-01سياسي

اژدهایی که به سنگ تبدیل شد


روایت است در زمان هایی بس دور اژدهایی قصد حمله به مردم شهر را دارد و خشم امامزاده سید جلال الدین از نوادگان امام باقر علیه اسلام را برمی انگیزد و به اذن خداوند آن را به سنگی تبدیل می کند.

- در این گزارش قصد داریم شما را با منطقه ای گردشگری_ تفریحی و زیارتی در استان کردستان آشنا کنیم که از جاذبه های طبیعی و زیارتی بی نظیری برخوردار است.

باباگرگر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قروه در استان کردستان است که در حد فاصل شهرستان های قروه و بیجار قرار دارد.

آرامگاه سیدجمال الدین و چندین چشمه آب معدنی در آن سبب جذب گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه شده و این روستا را به یکی از روستاهای گردشگری_زیارتی استان کردستان تبدیل کرده است.

یکی از جاذبه های گردشگری روستای باباگرگر وجود چشمه ای همیشه جوشان معروف به دنگز یا چشمه آب گرم باباگرگر است که در 18 کیلومتری شمال شرقی شهرستان قروه قرار دارد و از خاصیت درمانی بالایی برخوردار است.

وجه تسمیه باباگرگر را شاید بتوان اینگونه تعبیر کرد که گر در زبان کردی به معنای آتش است و باباگرگر به معنی پدر چشمه گرم و آتشی است.

از طرفی دیگر باباگرگر برای ترک نشینان دربرگیرنده تعاریف دیگری است، گر در زبان ترکی به معنی نگاه کردن می باشد و در روایت محلی حاکی از آن است که روزی امام زاده جلال الدین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اژدهایی که به سنگ تبدیل شد

اژدهایی که به سنگ تبدیل شد